a ThInk To tHouGhT..

Friday, April 17, 2009

Menjerit pada hujan

Sahabat..gila-gila, punya cara, hidup bahagia..
tawa sentiasa..walau sendu tiba.., namun ku faham ..
bahawa,...esok belum semestinya ada..

Di luar hujan lebat mencurah-curah. Guruh sekali sekala berdentum-dentum. Angin bertiup kuat mengibas-ngibaskan langsir. Sejuknya tak terkata.



Bilik sudah tertutup rapi dari tempias hujan... Hanya bunyi kipas putih berbilah 3 sahaja yang kedengaran memenuhi ruang bilik.Aku meniarap sambil berkelubung di bawah selimut. Berborak-borak kepada si Dia dikatil sebelah... Sesi meluahkan rasa.




Dia:"Kau fikir apa yang aku fikir tak?"

Aku: "Hmm. Mungkin."

Dia: "Jom?"

Aku: "Jom!"



Kami ketawa nakal-nakal. Dan tergedik-gedik dengan otak nakal. Ada projek gila-gila. Pandang kiri pandang kanan...



30 minit selepas itu... Dalam hujan lebat. Ada kelibat dua budak xbaper btol yang main futsal + mandi hujan di court tengah malam buta.Kami ketawa cam org gila. Dan tergedik-gedik di bawah hujan.

Projek budak gila-gila bahasa. Terjerit-jerit, menjerit pada hujan. Pandang kiri pandang kanan skali lg…”
owh xde org yg pedulik…teruskan2..weh sepak bola bagi sampai laa…



Nota Control Jiwa

masa tu aku F4 di..SMKAB,musim itu hujan mlm…Sekarang ni musim hujan petang.(hahahaha…boleh diterima x comparison yg dibuat itu??!??!)



p/s : Kepada si DIA..

weh ko ingat x lagi masa nie...antara waktu2 kita yg lari dari kewarasan buku dan peraturan ilmu

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails